wykonanaie usług lesnych w Karkonoskim Parku Narodowym z zakresu uzytkowania lasu, zagospodarowania lasu, prace z zakresu ochrony przyrody w 2010 roku.
GP/25/09 Jelenia Góra , 2009-12-10
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego „wykonanie usług leśnych w Karkonoskim Parku Narodowym z zakresu użytkowania lasu , zagospodarowania lasu, prace z zakresu ochrony przyrody w 2010 roku”
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z p.zm.) Gospodarstwo Pomocnicze przy Karkonoskim Parku Narodowym zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Gospodarstwo Pomocnicze przy Karkonoskim Parku Narodowym
Ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
www:bip.kpnmab.pl
E-mail:sekretariat@kpnmab.pl
Godziny urzędowania: 7:30- 15:30
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:
www.bip.kpnmab.pl
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać: w siedzibie zamawiającego
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Wykonanie usług leśnych w Karkonoskim Parku Narodowym z zakresu użytkowania lasu , zagospodarowania lasu, prace z zakresu ochrony przyrody w 2010 roku.
Przedmiot zamówienia jest podzielony na następujące części, zwane dalej pakietami:
Pakiet nr 1 – Obwód Ochronny Śnieżka, prace z zakresu użytkowania lasu, zagospodarowania lasu, ochrony przyrody.
Pakiet nr 2 – Obwód Ochronny Przełęcz, prace z zakresu użytkowania lasu, zagospodarowania lasu.
Pakiet nr 3 – Obwód Ochronny Szrenica, prace z zakresu użytkowania lasu, zagospodarowania lasu.
Pakiet nr 4 – Obwód Ochronny Przełęcz, Śnieżka, prace z zakresu ochrony przyrody.
Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na jedną lub większą liczbę zadań - części zamówienia - zadania od 1 do 4.
Wspólny Słownik Zamówień: 77200000-2
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI. Termin wykonania zamówienia:
od dnia podpisania umowy do 30 grudnia 2010 roku.
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia, tj. – wykonali w ciągu ostatnich trzech lat, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej w pakiecie 1, 2, 3 - 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, każda o wartości co najmniej 70 000,00 zł(słownie siedemdziesiąt tysięcy brutto), potwierdzone dokumentami, że prace zostały wykonane z należytą starannością. Za usługi odpowiadające rodzajowo przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna wykazane w wykazie i „dokumentach referencyjnych” usługi związane z użytkowaniem lasu (pozyskanie i zrywka drewna) zagospodarowaniem lasu (hodowla lasu i ochrona lasu), ochrona flory i fauny. W przypadku podmiotów składających ofertę wspólną zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ww. warunek, jeżeli wykaże, że wykonali łącznie wymaganą liczbę usług, każda co najmniej o wskazanej wyżej wartości. Sumowaniu nie mogą podlegać usługi o wartości mniejszej od wymaganej przez zamawiającego.
1.3. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, a w szczególności:
1.3.a. Dysponują co najmniej: w pakiecie 1, 2, 3 – odpowiednio po 2 pilarzy, z zaświadczeniem o odbyciu z wynikiem pozytywnym szkolenia uprawniającego do pracy z użyciem pilarki łańcuchowej;
1.3.b. Dysponują do nadzoru pracownikami z wykształceniem leśnym lub co najmniej 3 letnim stażem w wykonywaniu prac leśnych; w pakiecie 1, 2, 3 – odpowiednio po 1 osobie.
1.4. Dysponują niezbędnym potencjałem technicznym do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego, tj,
a) co najmniej: pakiet 1, 2, 3 – odpowiednio po 2 pilarki mechaniczne,
b) co najmniej: pakiet 1, 2, 3 – odpowiednio po 1 koniu zrywkowym,
1.5. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 Prawa zamówień publicznych.
2. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2.1.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert – dla potwierdzenia zgodności prowadzonej działalności z przedmiotem zamówienia.
2.2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Oferent nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.3. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Oferent nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; informacja z Krajowego Rejestru Karnego o której mowa w niniejszym punkcie powinna zostać złożona dla:
- w przypadku osób fizycznych (osób prowadzących działalność na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) – dla nich samych,
- w przypadku osób prowadzących działalność w formie spółki cywilnej – dla każdego ze wspólników,
- w przypadku spółek jawnych – dla każdego ze wspólników,
- w przypadku osób prawnych – dla każdego z członków organu zarządzającego,
2.5.Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, potwierdzająca, iż na podmioty zbiorowe ubiegające się o udzielenie zamówienia sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
Obowiązek złożenia informacji, o której mowa w niniejszym pkt dotyczy jedynie osób prawnych oraz handlowych spółek osobowych. Informacji tej nie przedkładają wykonawcy będący osobami fizycznymi, także w sytuacji, gdy prowadzą działalność w formie spółki cywilnej.
2.6. Wykaz wykonanych usług w ciągu ostatnich trzech lat, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zbliżonych co do zakresu i wartości usługi objętej zamówieniem z podaniem ich wartości, dat wykonania (za podobne prace uważa się prace: w pakiecie 1, 2, 3 z użytkowania lasu – pozyskanie i zrywka drewna, z zagospodarowania lasu – działów hodowli lasu, ochrony lasu, ochrony fauny i flory; wykonane na rzecz nadleśnictw, parków narodowych) potwierdzony np. referencjami (pisemne oświadczenie zamawiających u których były wykonywane prace)
2.7.Wykaz osób przewidzianych do zaangażowania w realizacji zamówienia, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, w przypadku pilarzy dokumenty potwierdzające odbycie z wynikiem pozytywnym szkolenia uprawniającego do pracy z użyciem pilarki – w postaci kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem.
2.8.Wykaz potencjału technicznego w dyspozycji wykonawcy, przewidzianego do zaangażowania do realizacji zamówienia.
2.9. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i nie podleganiu wykluczeniu zgodnie Art. 24 ust. 1 i 2 u.p.z.p.
Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z §2 Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie w sprawie dokumentów jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 87, poz. 604 z 2006r.).
3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wyżej wymienione warunki Wykonawca spełnił.
VIII. Informacja na temat wadium:
Ustala się wadium w zakresie poszczególnych zadań od 1 do 4 w wysokości:
1. dla pakietu nr 1 w wysokości: 500,00, słownie: pięćset zł.
2. dla pakietu nr 2 w wysokości: 500,00, słownie: pięćset zł.
3. dla pakietu nr 3 w wysokości: 500,00, słownie: pięćset zł.
4. dla pakietu nr 4 w wysokości: 200,00, słownie: dwieście zł.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Nazwa kryterium - cena 100 %
minimalizacja ceny
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 2009-12-30 do godz. 12:00
w siedzibie zamawiającego: Gospodarstwo Pomocnicze przy Karkonoskim Parku ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
Pokój nr 16 - sekretariat
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia: 2009-12-30, o godz. 12:15
w siedzibie zamawiającego: Gospodarstwo Pomocnicze przy Karkonoskim Parku ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
sala wystawowa muzeum
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni, tj. do dnia 2010-01-29
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
nie dotyczy
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
nie dotyczy
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
nie dotyczy
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych 424446-2009 dnia 2009-12-10
Hanna Nitka
W celu uzyskania dostępu do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz ze skierowanymi przez wykonawców pytaniami i udzielonymi przez zamawiającego odpowiedziami prosimy o podanie adresu e-mail, na który zostanie przesłany link.