Dokument Archiwalny :
wykonanie projektów planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000: PLB020007 Karkonosze, PLH020006 Karkonosze oraz PLH020044 Stawy Sobieszowskie
Zamówienie prowadzone jest w ramach realizacji projektu POIS.05.03.00-00-186/09 „Opracowanie planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000 na obszarze Polski” współfinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach działania 5.3 priorytetu V.
KPN/12/2011 Jelenia Góra , 2011-06-24
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. na wykonanie projektów planów zadań ochronnych dla obszarów Natura 2000: PLB020007 Karkonosze,
PLH020006 Karkonosze oraz PLH020044 Stawy Sobieszowskie
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm.) zwanej dalej ustawą, Karkonoski Park Narodowy zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Nazwa zamawiającego Karkonoski Park Narodowy
Adres zamawiającego ul. Chałubińskiego 23
Kod Miejscowość 58-570 Jelenia Góra
Telefon: 75 75 537 26
Faks: 75 75 533 48
adres strony internetowej : www.kpnmab.pl
adres poczty elektronicznej - E-mail:sekretariat@kpnmab.pl
Godziny urzędowania: 7:30-15:30
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawa zamówień publicznych.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:
www.bip.kpnmab.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego w Jeleniej Górze przy ul. Chałubińskiego 23. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający prześle Specyfikację za zaliczeniem pocztowym. Udostępnienie Specyfikacji jest bezpłatne.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Część |
Nazwa obszaru |
Kod |
Powierzchnia obszaru (ha) |
Powierzchnia objęta Planem (ha) |
I |
Karkonosze |
PLB020007 |
18578,43 |
12997,95 |
II |
Karkonosze |
PLH020006 |
18204,92 |
12624,44 |
III |
Stawy Sobieszowskie |
PLH020044 |
99,00 |
99,00 |
Kody Wspólnego Słownika Zamówień:
Przedmiot główny: 90720000-0 Ochrona środowiska
Przedmiot dodatkowy: 71410000-5 Usługi planowania przestrzennego
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca zrealizuje zamówienie w terminie 30.11.2012 r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia – Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia w przypadku gdy wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał tj. zrealizował, zakończył, co najmniej jedną usługę wykonania planu ochrony rezerwatu przyrody, parku narodowego, planu urządzania lasu, inwentaryzacji przyrodniczej lub monitoringu gatunków i siedlisk przyrodniczych o wartości nie mniejszej niż 30000,00 zł brutto.
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
1) ekspertami w zakresie: botanika, leśnictwo, zoologia, teriologia, chiropterologia, ornitologia, herpetologia, entomologia, posiadającymi wykształcenie kierunkowe, doświadczenie i wiedzę niezbędne do wykonania zamówienia, tj. uczestniczenie w co najmniej jednej inwentaryzacji przyrodniczej lub prowadzenie badań i obserwacji naukowych w ww. dziedzinach lub posiadanie dorobku naukowego w formie publikacji lub innych opracowań o charakterze naukowym w ww. zakresach , oraz ekspertem ds. GIS.
2) Koordynatorem Planu, posiadającym wykształcenie wyższe kierunkowe (związane z ochroną środowiska) oraz doświadczenie w postaci uczestniczenia w wykonaniu przynajmniej jednego planu ochrony rezerwatu przyrody, parku narodowego, planu urządzania lasu, inwentaryzacji przyrodniczej lub monitoringu gatunków i siedlisk przyrodniczych.
1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej – zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w/w innego podmiotu w trakcie realizacji zamówienia pod warunkiem, że wskazany nowy inny podmiot wykaże spełnianie warunków
w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy inny podmiot.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: wykonawca „spełnia ” albo „nie spełnia” poszczególne warunki.
2. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
3. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
4. 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.
1. Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 ustawy
2. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert
oraz załączenia dokumentu/dokumentów potwierdzającego/potwierdzających, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie (np. referencje lub podpisane bez zastrzeżeń protokoły odbioru)
W przypadku polegania przez wykonawcę na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
3 W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia –– wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
W przypadku polegania przez wykonawcę na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
4.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust 1 ustawy, zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:
1. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
W stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy składają:
a) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą;
(w tym przypadku, oświadczenie podpisane przez osobą fizyczna prowadzącą działalność gospodarczą lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego
pełnomocnika osoby fizycznej – wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie)
b) wszyscy wspólnicy spółki cywilnej (osoby fizyczne), tj. każdy ze wspólników spółki cywilnej składa odpowiednio jako:
- oddzielne (osobne) oświadczenie;
(w tym przypadku, każde oddzielne (osobne) oświadczenie podpisane przez wspólnika spółki cywilnej lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika wspólników spółki cywilnej – wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie)
lub- łączne oświadczenie;(w tym przypadku oświadczenie podpisane przez wszystkich wspólników spółki cywilnej)
lub - przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika wspólników spółki cywilnej – wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie.
3. Aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
4. Aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub
potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert
5. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert
6. Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert
4.3. W przypadku oferty składanej przez wykonawców występujących wspólnie o udzielenie zamówienia, czyli w szczególności konsorcja, dokumenty wymienione odpowiednio:
1. pkt. 4.1. ppkt. 1. niniejszego rozdziału wykonawcy składają odpowiednio, jako np. oświadczenie łączne lub oddzielne oświadczenia;
2. w 4.1. ppkt. 2. i 3. niniejszego rozdziału muszą potwierdzać spełnienie odpowiedniego warunku przez wszystkich wykonawców łącznie;
3. w pkt. 4.2 w ppkt 1- 6 niniejszego rozdziału składa każdy z wykonawców.
4.4 Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 – 8 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 – 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że
w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
4.5 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4.2:
ppkt 2- 4 i 6 – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo też, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
4.6 . pkt. 4.2 ppkt. 5. – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp.
4.7 Dokumenty, o których mowa w pkt. 4.5 ppkt a i c oraz pkt. 4.2 ppkt 5. niniejszego rozdziału, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt. 4.5.ppkt lit b powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4.8 Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4.5 i 4.6. niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt. 4.7 stosuje się odpowiednio.
5. Dokumenty (w tym oświadczenia) sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski
VIII. Informacja na temat wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3000,00 zł (słownie: trzy tysiace złotych).
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
cena – 100 %
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 2011-08-04 do godz. 14.00
w siedzibie zamawiającego
Karkonoski park Narodowy
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
Sekretariat
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia: 2011-08-04, o godz. 14:15
w siedzibie zamawiającego
Karkonoski park Narodowy
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
świetlica
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
nie dotyczy
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
nie dotyczy
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
nie jest przewidywana
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
XVII. Termin przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Dz. U. UE:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 2011-06-24
Z upoważnienia Dyrektora KPN
Mgr inż. Przemysław Tołoknow
Opublikowano : Szczybura Emilia, dnia 24.06.2011 o godzinie 12:46:27.
Dokument obowiązywał od dnia 24.06.2011 o godzinie 12:46:27 do 24.06.2011 o godzinie 12:50:18
Wersja do druku