Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Karkonoskim Parku Narodowym z siedzibą w Jeleniej Górze w roku 2014
KPN/29/2013 Jelenia Góra , 2013-12-17
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Karkonoskim Parku Narodowym z siedzibą w Jeleniej Górze w roku 2014.
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907
p. zm.) Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
Telefon: 75 75 537 26
Faks: 75 75 533 48
adres strony internetowej www.kpnmab.pl
adres poczty elektronicznej sekretariat@kpnmab.pl
Godziny urzędowania: 07:30-15:30
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
. Skrócenie terminu składania ofert zostało dokonane na podstawie art. 5 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:
www.bip.kpnmab.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego .Na wniosek Wykonawcy Zamawiający prześle Specyfikację za zaliczeniem pocztowym. Udostępnienie Specyfikacji jest bezpłatne.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiot zamówienia jest podzielony na następujące części, zwane dalej pakietami:
Pakiet nr 1 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Śnieżka
Pakiet nr 2 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Przełęcz 1
Pakiet nr 3 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Przełęcz 2
Pakiet nr 4 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Szrenica
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną lub większą liczbę zadań - części zamówienia - zadania od 1 do 4.
Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 77200000 – 2 usługi leśnictwa
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie będzie realizowane:
· w pakiecie 1 od dnia podpisania umowy do 30.10.2014 roku.
· w pakiecie 2 od dnia podpisania umowy do 30.06.2014 roku.
· w pakiecie 3 od dnia podpisania umowy do 30.10. 2014 roku.
· w pakiecie 4 od dnia podpisania umowy do 30.09.2014 roku
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania , działalność prowadzona na
potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia: o udzielenie zamówienia mogą ubiega się
Wykonawcy, którzy wykonali co najmniej 1 usługę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie ) odpowiadającą swoim rodzajem usługę stanowiącą przedmiot zamówienia tj. prace z zakresu pozyskania i zrywki drewna (za podobne prace uważa się prace: prace z zakresu pozyskania i zrywki drewna wykonane na rzecz nadleśnictw PGL – Lasy Państwowe, parków narodowych) o wartości co najmniej 50 000 zł brutto odpowiednio w pakietach oraz potwierdzone, czy prace zostały wykonane należycie. W przypadku składania oferty na więcej niż jeden pakiet do oceny spełnienia warunku wykonawca może wykazać się jedną usługą o odpowiednio większej wartości ( suma pakietów na które zostanie złożona oferta) .
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą się
dysponowaniem potencjałem technicznym tj.
a) co najmniej odpowiednio w pakietach nr 1, 2, 3, 4 po 2 pilarki spalinowe na
pakiet
b) co najmniej odpowiednio w pakietach nr 1, 2, 3, 4 po 1 koniu zrywkowym na
pakiet
c) co najmniej odpowiednio w pakietach nr 1, 2, 3, 4 - ciągnika specjalistycznego
przystosowanego do zrywki mechanicznej z wyciągarką na pakiet
oraz o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia :
a) co najmniej odpowiednio w pakietach nr 1, 2, 3, 4 dwoma pracownikami z uprawnieniami do wykonywania pracy drwala (uprawnienia drwala motorniczego – operatora pilarki spalinowej) na pakiet
b) Zapewnienia dwuosobowego wykonywania prac z użyciem pilarek spalinowych
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. (Dz.U. z 2006r. nr 161 poz. 1141) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej w każdym pakiecie
c) co najmniej odpowiednio w pakietach nr 1, 2, 3, 4 po 1 osobie do nadzoru z wykształceniem leśnym lub co najmniej 3 letnim stażem w wykonywaniu prac leśnych na pakiet.
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego
warunku w tym zakresie.
2. Warunki oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełnienia mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
3. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.
5. Ocena ofert w zakresie poszczególnych zadań będzie niezależna od siebie. Odrzucenie oferty Wykonawcy w zakresie jednego zadania nie powoduje automatycznie odrzucenia jego oferty w zakresie innego zadania.
VIII. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
8.1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy
2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z
art. 22 ust. 1
3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o
których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 1 PZP
4) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo informacja o tym, że nie należą do grupy kapitałowej.
8. 2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia z art. 24 ust. 1 PZP wykonawca składa następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 1 PZP
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
Rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a przypadku osób fizycznych oświadczenia wymieniowego w pkt. 6.1. pkt. 3 niniejszej specyfikacji. Dokument w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem lub w formie oryginału.
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6). aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
8.3. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną do wykonania zamówienia
wiedzę i doświadczenie, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
8.3.1. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech latprzed upływem terminu składnia ofert, jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie
8.3.2. Dowodami, o których mowa w pkt 8.3.1 . są:
a) poświadczenie,
b) w przypadku zamówień na usługi – oświadczenie wykonawcy- jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia , o którym mowa w pkt. a
8.3.3. W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, określone w § ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
8.3.4 W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 6.3.1, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 8.3.2.
8.4. W celu potwierdzenia, że wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do oferty należy dołączyć dokument:
8.4.1 wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Dokument w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem lub w formie oryginału.
8.5. W celu potwierdzenia, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia do oferty należy dołączyć następujący dokument:
8.5.1 wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Dokument w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem
8.6 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dokument w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem lub w formie oryginału.
8.7. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunku, polega na zasobach innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt. 8.2 niniejszej specyfikacji.
8.8. Postanowienia dotyczące składania dokumentów.
1) wszystkie dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składanie w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę/ osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, z wyłączeniem: pełnomocnictwa, oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu , o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia oraz listy kapitałowej bądź informacji o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, które należy załączyć do oferty w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.”.
2) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w
przypadku podmiotów o których mowa w pkt. 8.7. niniejszej specyfikacji, kopie
dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczone za
zgodność z oryginałem przez lidera konsorcjum, albo przez składającego to
oświadczenie.
3) dokumenty składane w języku obcym składa się w raz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczone przez wykonawcę.
4) zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
5) oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o
których mowa w niniejszej specyfikacji.
6) oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego
przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania, zgodnie z przedstawionym aktem
rejestracyjnym, wymogami oraz przepisami prawa.
7) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on
zobowiązany do przedłożenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
8) wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów –
załączników.
9) złożenie przez wykonawcę nieprawdziwych informacji, mających wpływ lub mogących
mieć wpływ na wynik niniejszego postępowania, stanowi podstawę do wykluczenia z
postępowania.
8.9. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty
gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne);
1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej wykonawców zostanie wyłoniona
w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy w
sprawie zamówienia publicznego, zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie
złożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców, podpisanej przez wszystkich
partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin
realizacji zamówienia.
3) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a
pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z
wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli
każdego z wykonawców, winno być dołączone do oferty.
4) oferta winna zawierać wszystkie dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w
Punkcie ,8.2 dla każdego partnera z osobna, pozostałe składane są wspólnie.
5) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną
odpowiedzialność za wykonanie umowy.
8.10. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 8.2. składa dokument lub
dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające, że:
- nie podlega likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
- nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed terminem składania ofert.
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie- wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
2) zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 8.2. 5 składa zaświadczenie właściwego organu sądowe lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą , w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt, 4-8,1, i 11 ustawy;
3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, których mowa w pkt. 1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenia, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawione w terminach określonych odpowiednio w pkt. 8.8.1
IX. Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium
Ustala się wadium w zakresie poszczególnych zadań w wysokości:
Pakiet nr 1 – 650,00 zł; słownie: sześćset pięćdziesiąt zł
Pakiet nr 2 – 1330,00 zł ; słownie: jeden tysiąc trzysta trzydzieści zł
Pakiet nr 3 – 1500,00 zł; słownie: jeden tysiąc pięćset zł
Pakiet nr 4 – 700,00 zł; słownie: siedemset zł
Wykonawców obowiązują ustalenia dot. wadium zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
cena -100 %
minimalizacja ceny
XI. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 2014-01-09 do godz.12:00
w siedzibie zamawiającego
Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze
Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
sekretariat
XII. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia: 2014-01-09 , o godz. 12:15
w siedzibie zamawiającego
Karkonoski Park Narodowy z siedzibą w Jeleniej Górze
Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
świetlica
XIII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIV. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej- nie dotyczy
XV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów- nie dotyczy
XVI. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna - nie jest przewidziana
XVII. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p, w wysokości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego liczonych odrębnie dla każdego z pakietów, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych gospodarczym interesem zamawiającego.
XVIII. Informacja o przeprowadzonym dialogu technicznym:
Zamawiający informuje, że nie przeprowadzono dialogu technicznego dot. niniejszego postępowania.
XIX. Termin przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Dz. U. UE:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 2013-12-17
z upoważnienia Dyrektora KPN
Mgr inż. Przemysław Tołoknow
Opublikowano : Szczybura Emilia, dnia 17.12.2013 o godzinie 14:53:13.