KPN/38/2011 Jelenia Góra , 2011-12-05
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Karkonoskim Parku Narodowym w roku 2012.
Działając na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm.) Nazwa zamawiającego zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Karkonoski Park Narodowy
Ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
Tel. +48 75 75 537 26
Faks: +48 75 75 533 48
adres strony internetowej : www. kpnmab.pl
adres poczty elektronicznej : sekretariat@kpnm,ab.pl
Godziny urzędowania: 7:30-15:30
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:
Strona WWW : www.bip.kpnmab.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego pok. nr 11 . Na wniosek Wykonawcy Zamawiający prześle Specyfikację za zaliczeniem pocztowym. Udostępnienie Specyfikacji jest bezpłatne.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Wykonanie usług z zakresu pozyskania i zrywki drewna w Karkonoskim Parku Narodowym w roku 2012 w Obwodach Ochronnych Śnieżka, Przełęcz, Szrenica
Kody Wspólnego Słownika Zamówień:
77200000-2
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną lub większą liczbę zadań – pakiety od 1 do 3 .
Przedmiot zamówienia w zakresie
Pakiet nr 1 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Śnieżka - pozyskanie 1339 m3; zrywka drewna 1275 m3
Pakiet nr 2 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Przełęcz - pozyskanie drewna 1505 m3; zrywka drewna 1431 m3
Pakiet nr 3 dotyczy: Pozyskanie i zrywka drewna w Obwodzie Ochronnym Szrenica b- pozyskanie drewna 925 m3; zrywka drewna 842 m3
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
VI. Termin wykonania zamówienia:
02/01/2012 do 30/11/2012
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia,
W celu potwierdzenia wiedzy i doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować wykonanie przynajmniej 1 zamówienia odpowiednio dla pakietów 1,2,3 o wartości co najmniej 30 000 zł brutto z zakresu pozyskania i zrywki drewna w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie,
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
się dysponowaniem
a) co najmniej: pakiet 1, 2, 3 – odpowiednio po 2 pilarki spalinowe
b) co najmniej: pakiet 1, 2, 3 – odpowiednio po 1 koniu zrywkowym,
c). pakiet 1, 2 ,3 - ciągnika specjalistycznego przystosowanego do zrywki
mechanicznej z wyciągarką
W celu potwierdzenia dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawcy winni wykazać się dysponowaniem osobami:
a) W pakiecie nr 1, 2, 3 – odpowiednio w pakiecie co najmniej dwoma pracownikami z uprawnieniami do wykonywania pracy drwala (uprawnienia drwala – operatora pilarki spalinowej)
b) Zapewnienia dwuosobowego wykonywania prac z użyciem pilarek spalinowych
zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. (Dz.U. z
2006r. nr 161 poz. 1141) w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej;
c) Dysponowania pracownikami nadzoru z wykształceniem leśnym lub co najmniej 3 letnim stażem w wykonywaniu prac leśnych; w pakiecie 1, 2, 3 – odpowiednio po 1 osobie
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej,
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
3. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.
1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z
art. 22 ust. 1
2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o
których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt. 1 PZP
2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia z art. 24 ust. 1 PZP wykonawca składa następujące dokumenty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a przypadku osób fizycznych oświadczenia wymieniowego w pkt. 6.1 pkt. 3 niniejszej specyfikacji. Dokument w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem lub w formie oryginału.
3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; informacja z Krajowego Rejestru Karnego o której mowa w niniejszym punkcie powinna zostać złożona dla:
- w przypadku osób fizycznych (osób prowadzących działalność na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej) – dla nich samych,
- w przypadku osób prowadzących działalność w formie spółki cywilnej – dla każdego ze wspólników,
- w przypadku spółek jawnych – dla każdego ze wspólników,
- w przypadku osób prawnych – dla każdego z członków organu zarządzającego,
6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, potwierdzająca, iż na podmioty zbiorowe ubiegające się o udzielenie zamówienia sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.
Obowiązek złożenia informacji, o której mowa w niniejszym pkt dotyczy jedynie osób prawnych oraz handlowych spółek osobowych. Informacji tej nie przedkładają wykonawcy będący osobami fizycznymi, także w sytuacji, gdy prowadzą działalność w formie spółki cywilnej.
3. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną do wykonania zamówienia
wiedzę i doświadczenie, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
4. Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składnia ofert, jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, dat wykonania, odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5. W celu potwierdzenia, że wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym należy dołączyć dokument: wykaz narzędzi, wyposażenia i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacjami o podstawie dysponowania tymi zasobami.
5. W celu potwierdzenia, że wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy dołączyć następujący dokument: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
6 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadają wymagane uprawnienia.
7. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
1) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej
Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 2.2. ppkt. 2-4 i 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
a) nie podlega likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed terminem składania ofert.
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert.
2) ppkt. 5- składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy.
3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, nie wydaje się tych dokumentów, zastępuje się je dokumentami
zawierającymi oświadczenia złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio
miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania – wystawione nie wcześniej niż w 6 miesięcy przed terminem składania
ofert.
5. Ocena ofert w zakresie poszczególnych zadań będzie niezależna od siebie. Odrzucenie oferty Wykonawcy w zakresie jednego zadania nie powoduje automatycznie odrzucenia jego oferty w zakresie innego zadania.
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium
Pakiet nr 1 – 2500 zł
Pakiet nr 2 – 3000 zł
Pakiet nr 3 – 1800 zł
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
cena – 100 %
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 2011-12-20 do godz. 13:00
w siedzibie zamawiającego
Karkonoski Park Narodowy
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
Sekretariat
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia: 2011-12-20, o godz. 13:15
w siedzibie zamawiającego
Karkonoski Park Narodowy
ul. Chałubińskiego 23
58-570lenia Góra
- świetlica
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
nie dotyczy
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
nie dotyczy
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
nie dotyczy
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p, w wysokości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego liczonych odrębnie dla każdego z pakietów, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadnionych gospodarczym interesem zamawiającego.
XVII. Termin przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Dz. U. UE:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 2011-12-05
z upoważnienia Dyrektora KPN
mgr inż. Przemysław Tołoknow
Opublikowano : Szczybura Emilia, dnia 05.12.2011 o godzinie 12:40:11.