Infrastruktura techniczna do hodowli i ochrony zagrożonych gatunków flory w ramach projektu Ochrona najcenniejszych gatunków flory Karkonoskiego Parku Narodowego – Żywy Bank Genów Jagniątków; roboty budowlane zaprojektuj i wybuduj.

 

 Dla rozwoju Infrastruktury i Środowiska
 
 
        
 
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
KPN/ 20/2010                                                                                 Jelenia Góra  2010-09-24
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego  na wykonanie zadania: Infrastruktura techniczna do hodowli i ochrony zagrożonych gatunków flory w ramach projektu Ochrona najcenniejszych gatunków flory Karkonoskiego Parku Narodowego – Żywy Bank Genów Jagniątków; roboty budowlane zaprojektuj i wybuduj.
Działając na podstawie art. 48 ust. 1 Prawa zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759)   Karkonoski Park Narodowy  zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 
I. Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
 Karkonoski Park Narodowy
Ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
www.bip.kpnmab.pl
e-mail: sekteraiat@kpnmab.pl
Godziny urzędowania : 7:30-15:30
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu ograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
III. Określenie przedmiotu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
 Roboty budowlane (zaprojektuj i wybuduj) z zakresu:
 
1.         Wykonanie projektu szklarni i jego realizacja.
2.         Wykonanie projektu i modernizacja 5 namiotów o konstrukcjach    stacjonarnych z systemem drenażu.
3.         Wykonanie projektu   i realizacja 1 nowego namiotu o konstrukcji  stacjonarnej z drenażem.
4.         Wykonanie projektu i realizacja 1 nowego namiotu o konstrukcji stacjonarnej z podłożem do hodowli roślin torfowiskowych,
5.         Wykonanie projektu i modernizacja istniejącej deszczowni.
Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych- pakiety 1 i 2. Wykonawca może złożyć  na jeden lub dwa pakiety.
 
 Pakiet nr 1 dotyczy:
       Wykonanie projektu szklarni i jego realizacja:
  • wielkość zabudowy 40 m²
  • szkielet konstrukcji ze stali i aluminium
  • wyposażenie: stoły zalewowe, urządzenia cieniujące, urządzenia sterujące temperaturą i wilgotnością
  • niezbędne przyłącza: woda i energia elektryczna
Pakiet nr 2 dotyczy:
 
Wykonanie projektu oraz realizacja następujących zadań:
 
1. Modernizacja 5 namiotów o konstrukcjach stacjonarnych (4 namioty o wymiarach:   
    szerokość 6m długość 30m, 1 namiot o wymiarach: szerokość 6m długość 20m)
  • wykonanie systemu drenażowego 5 namiotów: wykonanie wykopu na głębokość około 0,7 m (4 wykopy o powierzchni 1,8 ar każdy, 1 wykop o powierzchni 1,2 ar) zainstalowanie rur drenarskich, przysypanie warstwą tłuczniową, pokrycie tłucznia tkaniną przepuszczalną, przysypanie warstwą piasku.
  • wykonanie 5 opasek betonowych  o szerokości do 20 cm i głębokości posadowienia do 0,5m (4 opaski o wymiarach 6m x 30m, 1 opaska o wymiarach 6m x 20m)
  • posadowienie na opaskach betonowych za pomocą kotw 5 konstrukcji stalowych namiotów,
2. Wykonanie 2 nowych namiotów o konstrukcjach stacjonarnych (2 namioty o wymiarach:
    szerokość 6m długość 30m)
  • wykonanie systemu drenażowego 1 namiotu: wykonanie wykopu na około 0,7 m (wykopy o powierzchni 1,8 ar), zainstalowanie rur drenarskich, przysypanie warstwą tłuczniową, pokrycie tłucznia tkaniną przepuszczalną, przysypanie warstwą piasku.
  • wykonanie w 1 namiocie ukształtowania podłoża pod hodowlę roślin torfowiskowych: wykonanie wykopu o zmiennej głębokości od 0,5m do 2,5 m (wykop schodkowy), szerokość wykopu 6m, długość 30m, wyłożenie wykopu folią, zabezpieczenie ścian wykopu za pomocą skrzyniowych konstrukcji drewnianych, zapełnienie wykopu torfem wysokim.
  • wykonanie 2 opasek betonowych o szerokości do 20 cm i głębokości posadowienia do 0,5m (2 opaski o wymiarach 6m x 30m)
  • posadowienie na opaskach betonowych za pomocą kotw 2 konstrukcji stalowych namiotów.
 
 
3. Modernizacja istniejącej deszczowni:
·         remont istniejącego betonowego zbiornika na wodę,
·         budowa nowego zbiornika naziemnego z tworzywa sztucznego o pojemności 30 m3,
·         nowy układ automatycznych filtrów i pomp,
·         przebudowa budynku pompowni – rozbudowa do 40 m2
·         modernizacja pompowni w zakresie nowego zestawu pompowego, elektryki i hydrauliki,
·         budowa rurociągów zasilających do 700mb,
·         budowa instalacji zamgławiając – zraszających,
·         system zasilania torfowiska z układem zbiorników,
·         układ automatyki – sterowania deszczowni.
 
Kody Wspólnego Słownika Zamówień:
71320000-7- usługi inżynieryjne z zakresu projektowania
45211350-0 – roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych
45310000-3 – roboty instalacyjne elektryczne
45332200-5 – roboty instalacyjne hydrauliczne
45111200-0 – roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
IV. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych
V. Termin wykonania zamówienia:
od dnia podpisania umowy do 30.09.2011
VI. Warunki udziału w postępowaniu wraz z podaniem ich znaczenia oraz opis sposobu     
        dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie  warunków:
     1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli   
            przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
     1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia,
            Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji dwóch robót   
             budowlanych/dokumentacji projektowych w okresie ostatnich pięciu lat przed
            upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
            - w tym okresie:
            w Pakiecie 1 - 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zł brutto) za jedną robotę  
            budowlaną/dokumentację projektową,
           w Pakiecie 2 – 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy zł brutto) za jedną  
           robotę budowlaną/dokumentację projektową,
           Za roboty budowlane/dokumentacje projektowe odpowiadające rodzajowo          
            przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna wykazane w wykazie prace związane z
           projektowaniem i/lub  wykonawstwem specjalistycznych robót budowlanych z    
           zakresu techniki ogrodniczej i szkółkarskiej:
          Pakiet 1 – budowa/projektowanie szklarni,
          Pakiet 2 – budowa/projektowanie systemów nawadniających – deszczowni   
          wykorzystywanych w ogrodnictwie lub szkółkarstwie,
oraz potwierdzenie, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
       1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do  
              wykonania zamówienia, -tj. zapewnią skuteczny nadzór kierownictwa budowy
              posiadającego uprawnia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej –
              jedna osoba,
      1.4.sytuacji ekonomicznej i finansowej,
            1.4.1posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej   
                      niż 100 000,00 zł  na każdy z pakietów.
            1.4.2. posiadają  ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej  
                     działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  
                    100 000,00 zł.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. 
4. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
5. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz kwalifikacja wykonawców do dalszego etapu postępowania nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów, oświadczeń.
VII. Informacje o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
1.  Wykonawca chcący uczestniczyć w niniejszym postępowaniu składa pisemny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 27 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informacja o złożeniu tego wniosku może być przekazana telefonicznie przed upływem terminu składania wniosków określonego w pkt. XI niniejszego ogłoszenia. Wniosek uważa się za złożony w terminie, jeżeli przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu został on wysłany w formie pisemnej a Zamawiający otrzyma go nie później niż w terminie 7 dni od dnia upływu terminu składania wniosków.
2. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:
     2.1) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa  
             zamówień publicznych.
3. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
    pkt. 2 i 3 ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
   3.1 Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku  
          wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  
          składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
           prowadzenia jest krótszy – w tym okresie , z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
           miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały   
         wykonane z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
    3.2  Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności  
         odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami  
         budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
        doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
        wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
         osobami.
     3.3  Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
          posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
          uprawnień.
 4. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust.  
     1 pkt. 4 ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
    4.1 Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
         wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków  
        finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3
        miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
        postępowaniu.
   4.2  Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że   
        wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
        działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
 Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów   
 dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może  
 przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego
 przez zamawiającego warunku.
 
5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia  
    z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:
    5.1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie  
           zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
    5.2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do   
          rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt  
         2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
         wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W przypadku osób fizycznych  
        wymagane oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 zawarte jest w treści  
         oświadczenia wymienionego w pkt. 5.1 niniejszej specyfikacji.
6. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
   1) Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.5  składa dokument lub dokumenty,
        wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
        odpowiednio, że:
       1.1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej  
            niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału  
            w postępowaniu,
      2) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub  
          miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt. 1.1  
          zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem,
         właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
         zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w
         którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie
         wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym pkt. 1,1
7. W przypadku, kiedy wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składają  
    wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka  
    cywilna), musi on spełniać następujące warunki:
   7.1) Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winien być podpisany przez
           ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do  
            reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
   7.2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych
          przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do
          wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
  73) Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winien zawierać: oświadczenia i
         dokumenty opisane w pkt.(VII pkt. 2.1,5) dla każdego partnera z osobna, pozostałe
         dokumenty składane są wspólnie.
8. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
  1) Dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii  
        poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę / osoby
       uprawnione, z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".
  2) Wniosek, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia     
      podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia
      właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
 3) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
      polski.
 4) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
      dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest  
      nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
 5) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w  
     przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 6), kopie dokumentów dotyczących  
     każdego z tych podmiotów winny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te        
     podmioty.
6) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt. VII. 3 polega    
     na zasobach innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części
     zamówienia zobowiązany jest załączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w  
     postępowaniu dokumenty określone w pkt. 5.2 dotyczące każdego z tych  
     podmiotów.
 7) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków dotyczących sytuacji finansowej i
    ekonomicznej, polega na zasobach finansowych innych podmiotów zobowiązany jest
    złożyć dokumenty, o których mowa w pkt. 4.1  dotyczące tych podmiotów.
VIII. Liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert
Do dalszego udziału w postępowaniu zostanie zaproszonych 20  wykonawców, spełniających wymagania określone przez Zamawiającego.
IX. Informacja na temat wadium:
 Ustala się wadium w zakresie poszczególnych pakietów w wysokości:
pakiet nr 1 – 6 000,00 , słownie: sześć tysięcy zł.
pakiet nr 2 – 8 000,00 zł, słownie: osiem tysięcy  zł.
X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
W postępowaniu określone zostały następujące kryteria oceny ofert:
cena – 100 %
XI. Miejsce i termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
 Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy składać do dnia: 2010-10-07 do godz. 14:00   w siedzibie zamawiającego
Karkonoski Park Narodowy  
ul. Chałubińskiego 23
58-570 Jelenia Góra
pokój nr 16 – sekretariat
 
Do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu Wykonawców załączają dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu wymagane przez Zamawiającego.
W przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu po terminie wykonawca zostanie o fakcie tym niezwłocznie zawiadomiony. Wniosek zostanie zwrócony wykonawcy po upływie terminu do wniesienia odwołania.
                         
XII. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia, jeżeli zamawiający udostępnia ją na tej stronie:
 Zamawiający nie udostępnia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
 umowa ramowa nie jest przewidywana
XIV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
 Aukcja elektroniczna nie jest przewidywana.
 
XV. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających:
Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających
XVI. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 305442-2010 dnia 2010-09-24
                                                           Dyrektor KPN
                                                           Dr inż. Andrzej Raj

Opublikowano : Szczybura Emilia, dnia 24.09.2010 o godzinie 12:03:41.